Prodaja novih automobila u Evropi je pala u septembru, prigušena posustajanjem nemačkog i britanskog tržišta, pokazuju podaci Udruženja evropskih proizvođača automobila (ACEA).
U septembru je u 27 zemalja Evropske unije (bez Malte za koju mesečni podaci nisu bili dostupni) bilo registrovano 1,427 miliona novih automobila, dva posto manje nego u istom prošlogodišnjem mesecu, navode iz ACEA-e.
Pad objašnjavaju visokom osnovom za poređenje u prošlogodišnjem septembru kada je registrovao najviše novih automobila otkada su počeli da prate te podatke.
Izdvajaju i posustajanje potražnje na pojedinim ključnim tržištima, posebno Nemačke koja je septembru zabeležila pad za 3,3 posto.
Delom je pad ublažio nastavak uzlaznog trenda na italijanskom i španskom tržištu koja su porasla 8,1 odnosno 4,6 posto.
Pad potražnje za novim automobilima je zabeležen u celoj grupi ‘starih’ zemalja EU, i to za 2,7 posto. U ‘novoj’ Evropi potražnja za novim automobilima je neznatno usporila, uz stopu rasta od 9,3 posto, nakon avgustovskih 10,9 posto.
Blagi rast prodaje u prvih devet meseci
U periodu od januara do septembra potražnja za putničkim automobilima u EU je porasla blagih 3,7 posto, uz registrovanih gotovo 11,7 miliona novih automobila, navode u ACEA-i.
Među vodećim tržištima najviše je porasla prodaja u Italiji, za 9,0 posto, te u Španiji, za 6,7 posto. Francuska i Nemačka si zabeležile slabiji rast prodaje, za 3,9 odnosno 2,2 posto.
I u posmatranom periodu su ‘nove’ zemlje EU bile motor rasta na evropskon nivou, uz skok prodaje novih automobila za 13,8 posto. U ‘staroj’ Evropi ona je porasla mršavih 2,9 posto.
Izvor: Seebiz.eu
Нема коментара:
Постави коментар